spaceleft Ford Escort Kulubu
Menu

Forum ana sayfa » FORD ESCORT » Ford Escort Genel


Forum kuralları


Lütfen teknik destek başlıklarınızı uygun alt kategorilerin içinde açınız.



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 01:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 01 May 2009, 01:41
Mesajlar: 255
Ad Soyad: erdogan
Şehir/İlçe: ısparta-antalya
Araç Modeli: Escort MK7 CLX HB 1.6i
Kan Grubu: AB rh +
arkadaşlar forumun birinde dolaşırken bişeyler buldum, hoşuma gitti, sizinle paylaşmak istedim. biraz uzun ama keyifli bir yazıdır, vaktiniz varsa okumanızı tavsiye ederim.

----------------------------------------
1994 yılında İstanbuldaki Ford Otosan fabrikasında 4 ay boyunca makine bölümü stajımı yapmıştım.

Neredeyse tüm bölümlerinde çalıştım, imalat, genel montaj, son işlemler dinamometre vs.

İskender Atakan adlı rallici abimizin araçlarınıda biz monte ediyorduk fabrikada.O araçlarıda 1 sefer kullanmak nasip oldu, ki o zaman dilim tutulmuştu bu ne yahu falan diyerekten.280hp 4x4 cosworth 2.0 motor vs.

Fabrikaya sadece motorlar gelirdi ingiltereden arkadaşlar burada şaseler kapılar falan üretilir montajlanırdı , şase kaynakları robotlar tarafından falan yapılırdı.

Motorlar numarasız gelirdi ,üzerlerine numara fabrikada vurulurdu.

Size bir anımı anlatayım Escort ile ilgili;

İstanbulda dolmuş olarak kullanılacak transit araçların planları bitmiş ve 2.5 dizel motorlara turbo denemeleri yapıyoruz dinamometre de.
Çeşit çeşit turbo var önümüzde KKK,Garret vs. Neyse turboyu dinamometre üzerindeki motorda ayarlıyoruz gidiyoruz gerçek test aracına falan takıyoruz , bu arada laptoplardan dinamometredeki aracın gücünü falan ölçüyoruz.
Bir mühendis abimiz vardı gelip diğer dinamometreyide hazırlayalım arkadaşlar dedi, ingiltereden bazı arkadaşlar gelmiş yeni çıkacak 1.8 zetec motora Türkiye için ayar yapılacak falan dendi.

Neyse hazırladık, bu arada sandıkta motorumuzda geldi ve monte edildikten sonra 1500km rodaj için marşına bastık. 24 saat full çalışmadan sonra 2 saat dinlerdirdik motoru.Sabah saat 10:30 gibi ingilizler geldi, laptoplar kuruldu bağlantılar yapıldı, tekrar marş yapıldı 1.8 zetec çalıştı ve çalışır çalışmaz adam tam gaz komutu verdi.7000 devire çıkan motor dinamometre ile sıkıştırıldı ve tam 158hp güç üretti.

"Bu arada dinamometre kocaman bir elektirik motoru dostlar, şimdikiler gibi tekerlekten değil direkt krank milinden ölçüyor ve test edilecek motor tam gazdayken elektirik motoru onu durdurmaya çalışıyor .Motor tam stop etmek üzereyken elektirik motorunun, benzinli motoru durdurmak için harcadığı elektirik enerjisi motorun Kw/Saat cinsinden değerini veriyor.İşte bunuda beygir gücüne falan çeviriyorsunuz."

158 hp güç ingilizleri tatmin etmedi :) ve race gas dedikleri bir yakıt koyuldu depoya.Tam 25 lt sadece bu yakıtı yaktı.Araç bu yakıtla 174hp güç üretti.
Biz bu testleri yaparken inanın acayip keyif aldık, yakıtları karıştırdık, araçların yazılımları ile oynadık falan.Dinamometre inanılmaz keyifli bir bölümdü.

Netice itibariyle o 158hp lik motora 95 oktan ayarı yapıldı, enjektör hacimleri düşürüldü, yakıt miktarı azaltıldı,avans değiştirildi ve bu şekilde yazılım hazırlandı.Motorun üst kapak contasında 2mm kalınlaştırıldı.

O beygir delisi motordan artık sadece 105 ila 108 hp arası güç çıkıyordu ama sesi çok değişmemişti :)

Zetec motor teknolojisi bile o zamanın en iyisiydi bence, Ford Escort bu motoruyla birçok arabayı dövecek kapasitedeydi.O zaman honda crx ve civic si revaçta ve yeni motorlarıyla gelmişlerdi piyasa ama 1.8 clx ile hondaları geçebiliyorduk (hondaların güçlerinin fazla olduğunu belirtmek isterim, sanırım 130 civarlarındaydı hondalar).Çünkü zetec motor çok sağlam bir tork miktarına ve düzgün tork eğrisine sahipti. Uzun yol testinde lüleburgaz a giderken 3.vites ile 160 e kadar çıktığımızı da rahatlıkla söyleyebilirim.İsteyen bir 1.8 bulup deneyebilir.

Ayrıca motor birçok sensörle kendini kontrol edebiliyordu.Örneğin diyelim 3 no'lu pistona ateşleme gelmiyor ve kabloda bir sorun var. Çiğ yakıt sensörğ burada yanmamış gaz çıkışını eksozdan tespit edip motora bir test yaptırmak için beyin denilen sisteme bir sinyal yolluyor.Beyin denilen işlemci de anlık bir test yapıp ateşleme yapmayan bujiyi tespit ediyor ve oraya giden yakıtı kesip diğer çalışan bujilere giden voltaj değerini bobinden arttırmayı beceriyordu.Böylelikle mevcut yakıtın daha verimli yanması sağlanıp eksilen güç az da olsa telefi edilmeye çalışılıyordu.

Araç 3 pistonla çalışmasına rağmen gidişinde fazla bir sorun olmuyor fakat çekiş haliyle çok düşüyordu.Bu bile o zaman için müthiş bir teknolojiydi orta sınıf aile arabası için.En azından titreşim ortadan kalkıyordu.
Daha yazılacak çok anımız oldu tabii 3-4 ay süresince.

Neyse çok uzun bir yazı oldu, okuyan arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Bende seneler evvelki anılarımı paylaşmak istedim sizlerle, o araçların zamanın en kaliteli Ülkemizde montaj yapılan araçlar olduğunu çok çok çok rahatlıkla söyleyebilirim size.
----------------------------------------------------------------
aracın gücünün düşürülmesinin sebebi nedir acaba?Kalitesiz yakıt falan mı yoksa Türkiye'nin havasından suyundan mı?
----------------------------------------------------------------
Yanlış hatırlamıyorsam o zaman gelen 1.8i zetec motorumuzun beyin denilen modülü Grup N olarak ve hazır tubo takılacak şekilde gönderilmişti.Keza gelen aracın üzerindeki eksoz manifoldu farklıydı.Biz 1.6 zetec motorunkini takmıştık.Yanlış hatırlamıyorsam tabii.Bununla beraber direkt laptoptan enjektör açık kalma süreleri ve yakıt atma miktarınıda değiştirmişlerdi.

Daha sonra o yazılımı değişen chip'in kopyaları yapılarak bu gelen ingiliz arkadaşlar tarafından alındı.Daha sonra hatta test bitiminden 2 hafta sonra gelmeye başladı motorlar ve hepsi bu chipten nasibini almıştı :(

Birde enterasan bir bilgi vereyim size.Zetec motorları modifiye edemezsiniz, yada çok zor edebilirsiniz.Yani ne demek şimdi bu derseniz şöyle açıklayayım.

Dediğim gibi bu motorlar o zaman için bile çok iyi bir teknolojiye sahipti.Sensör doluydu heryerleri.İşte bu sensörlerin okuduğu verileri limitlerin dışına taşırırsanız, Bu bizim yazdığımız chip tekrar onları güvenli limitler içine alıyor ve farklı bir programa geçiyor.Yani çip içerisinde 3 farklı program mevcut.

Diyelim ki, direkt hava filtresi taktınız motora , eğer debimetre sensörü emme manifolduna gereğinden fazla hava geldiğini farkederse ilk evvela performans modunu çalıştıryor.Kişi ilk 50km aracın performansı arttı falan diyor, sonra bizim meşhur çip bu böyle gitmez bunda bir gariplik var diyerek yazılımını güveli bölüme çekiyor ve bir anda verdiğiniz para boşa gidiyor.Araç artık eskisinden bile daha performans fakiri çalışıyor.

2.örnek, diyelim ki chip tuning yapıldı bir şekilde zetec motorumuza, siz tuning merkezinden çıkıp eve gidene kadar gazladınız gazladınız, keyfinizi çıkaramadıysanız yazık.Marşı kapattıktan sonra ilk marşa eski güvenlik yazılımı tekrar devreye giriyor ,paralar ve keyif mazide kalıyordu :)

Bu nedenle zetec motorları modlama direkt grup N , grup A gibi entegreleri ingiltereden sipariş ile alarak olabiliyor.Şimdilerde bir sistemler geliştirdiler tabii ama o zamanlarda bu sistemin tuningcilere saç baş yoldurttuğunu adım gibi biliyorum.

Sonuçta Escort 1994 döneminde Ford'un özene bezene hazırladığı bir modeldi.RS cosworth denilen o araç Fabrikaya geldiğinde kanadına , lastik kalınlıklarına ve motor sesine hayran kalmıştım.Test sürüşünde de bulundum ama kullanamadım kısmet olmadı.

O devirde E-5 den izmite uzun yol testine çıktığımızda yolda ne var ne yok neredeyse tüm arabaları acayip keklemişti bizim test şöförleri.

değişik bir araçtı değişik kesinlikle çok agresifti ve bakan baka kalıyordu tipine.Ahh ahhh.
Şimdilerde satanlar 60.000ytl den aşağı satmaz , keşke birdaha binme şansım olsaydı dediğim nadir araçlardan biridir RS Cosworth.

_________________
civciv sarısı 98 escort clx HB CFİ


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 01:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 06 Mar 2009, 20:47
Mesajlar: 1910
Ad Soyad: Serdar Büyükeke
Şehir/İlçe: İzmir
Araç Modeli: Escort değil
Kan Grubu: 0 rh +
çok enteresan bilgiler var motorun çok teknolojik olduğunu biliyordum fakat bu kadarına çok şaşırdım gerçekten çok kaliteli motorlarımız var :) yazı için teşekkürler çok güzel. zamanında 130 hp'lik hondalara kafa tutan 105 hp'lik escort'un aynı motorla 150 hp olmasını düşünemiyorum üstüne araba olmazdı sanırım hiç tutulmazdı o zaman :) aynı dönemlerde honda 1.6 litrelik motoru 160 hp ile çıkarmıştı ford böyle bir imkan varken neden değerlendirmedi acaba?

_________________
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 09:26 
Çevrimdışı

Yaş: 27
Kayıt: 14 Oca 2010, 15:49
Mesajlar: 22
Ad Soyad: SEMİH GÜNEŞ
Şehir/İlçe: SAMSUN
Araç Modeli: Escort MK6 CLX HB 1.6i
aklına fikrine yaptıgın işlere yüreğine sağlık gerçekten doğruları söylüyosun...bende motor ustasıyım yaşım 23 ama 5 yaşımda aldım anahtarı elime :) ...ford motor ustasıyım aracım 1994 ford escort clxi 16v 1.6 hb...motor efı doch...ben bu motoru sıfırladım yani rektefe yaptım çünkü hararet yaptırdılar arabama :( ...motoru sıfırlamısken dedimki suna modifiye yapıyım...titanyum sübaplar güçlendirilmiş standartların üstünde0.258 pistyonlar...dövme çelik piston kolları...motor ve kapak 3mkmm taşladı...silindir kapak contası hella...diğer değişenler yani diğer contalar olsun ana ve kol yataklar olsun kayısları olsun debriyaj seti olsun hepsinin markası motorgraft...bunun yanı sıra egzost ocağını çift boğaz yaptım böylelikle rahat gaz çıkısı var gaz kelebeğini tamamen açtım bu yüzden tam gaz var hava akıs metresi debimetre yeniden düzenledi 23 bar hava geliyor...bunun yanı sıra aracın kendi hava filtresinin yanı sıra extra performance açık hava filtresi var....aracımda çift tırnak motorgraft platinium bujiler var aracımda lpg yok benzinde kullanıyorum...şimdi devrini söyleyim sizlere...1.vites 72km...2.vites 110km...3.vites 163km...4.vites 192km...5.vites 253km...aracın motor yağı 0w30 tam sentetic şansuman yağı 75w90 semi sentetic...aracımın motor gücü 193hp....teşekkürler...o bir doch....o bir ford....


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 10:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 01 May 2009, 01:41
Mesajlar: 255
Ad Soyad: erdogan
Şehir/İlçe: ısparta-antalya
Araç Modeli: Escort MK7 CLX HB 1.6i
Kan Grubu: AB rh +
gökhan89 yazdı:
bu ingilizleri ne yapmak lazım olur mu böyle benim tosun aslında 158 hp üretiyormuş demek hatta o race gas denilen yakıtla 174 hp vay ki ne vay acaba bu düşüş bütün araçlar için mi geçerli bi durum yoksa sadece 1.8 105 hp lik escortlar için mi durum böyle abi emeğine sağlık çok güzel bi paylaşım olmuş :es:


olurmu canım 1.8 174 hp olur da 1.6 90hp de mi kalır, muhakkak 1.6 ya da bi ayar çekmişlerdir

_________________
civciv sarısı 98 escort clx HB CFİ


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 07 Mar 2008, 22:25
Mesajlar: 857
Ad Soyad: Emre Nizamoğulları
Şehir/İlçe: İstanbul/Kadıköy
Araç Modeli: Escort MK7 CLX Sedan 1.6i
Kan Grubu: 0 rh +
Okudum sonuna kadar..güzel tecrübeler..Escortun kaderi hep böyle oldu. Hatta rally lerdeki cosworthlerin federasyon kararıyla turbo basınç oranları azaltılmıştı diye biliyorum..

_________________
FORD ESCORT


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 14:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 23
Kayıt: 16 Eyl 2006, 13:07
Mesajlar: 3818
Ad Soyad: Murat Yılmaz
Şehir/İlçe: Ankara
Araç Modeli: Escort değil
Kan Grubu: 0 rh +
Otosan'da staj ha! Ne şanslıymış... Paylaştığın için çok teşekkür ederim Erdoğan Abi :)

_________________
-


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 19:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 06 Mar 2009, 20:47
Mesajlar: 1910
Ad Soyad: Serdar Büyükeke
Şehir/İlçe: İzmir
Araç Modeli: Escort değil
Kan Grubu: 0 rh +
MaximumTorque55 yazdı:
aklına fikrine yaptıgın işlere yüreğine sağlık gerçekten doğruları söylüyosun...bende motor ustasıyım yaşım 23 ama 5 yaşımda aldım anahtarı elime :) ...ford motor ustasıyım aracım 1994 ford escort clxi 16v 1.6 hb...motor efı doch...ben bu motoru sıfırladım yani rektefe yaptım çünkü hararet yaptırdılar arabama :( ...motoru sıfırlamısken dedimki suna modifiye yapıyım...titanyum sübaplar güçlendirilmiş standartların üstünde0.258 pistyonlar...dövme çelik piston kolları...motor ve kapak 3mkmm taşladı...silindir kapak contası hella...diğer değişenler yani diğer contalar olsun ana ve kol yataklar olsun kayısları olsun debriyaj seti olsun hepsinin markası motorgraft...bunun yanı sıra egzost ocağını çift boğaz yaptım böylelikle rahat gaz çıkısı var gaz kelebeğini tamamen açtım bu yüzden tam gaz var hava akıs metresi debimetre yeniden düzenledi 23 bar hava geliyor...bunun yanı sıra aracın kendi hava filtresinin yanı sıra extra performance açık hava filtresi var....aracımda çift tırnak motorgraft platinium bujiler var aracımda lpg yok benzinde kullanıyorum...şimdi devrini söyleyim sizlere...1.vites 72km...2.vites 110km...3.vites 163km...4.vites 192km...5.vites 253km...aracın motor yağı 0w30 tam sentetic şansuman yağı 75w90 semi sentetic...aracımın motor gücü 193hp....teşekkürler...o bir doch....o bir ford....

bu kadar eklemeden sonra yakıt sarfıyatı nasıl değişti?

_________________
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 19:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 41
Kayıt: 19 May 2008, 19:41
Mesajlar: 945
Ad Soyad: Ahmet Çiçek
Şehir/İlçe: Eskişehir
Araç Modeli: Escort MK7 CLX HB 1.6i
Kan Grubu: B rh +
evet evet bu ingilizlere gerçekten birşeyler yapmak lazım


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 20:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Yaş: 31
Kayıt: 24 Şub 2008, 12:36
Mesajlar: 4145
Ad Soyad: Alper DENİZ
Şehir/İlçe: Kocaeli
Araç Modeli: Escort MK7 Ghia HB 1.8i
Kan Grubu: 0 rh -
paylaşım için teşekkürler hakikaten sıkılmadan okudum okurken heyecanlandım açıkçası insana vaybe dedirtiyor gerçekten peki bu beyinin 3 programını devre dışı bırakıp 158hp gücü yeniden yakalamak için yazılımı değiştiren olamazmı yapılabilirmi :wink:

_________________
1997 Ford Escort 1.8 EFİ Ghia HB


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 20:57 
Çevrimdışı

Yaş: 57
Kayıt: 17 May 2009, 18:31
Mesajlar: 456
Ad Soyad: mehmet
Şehir/İlçe: adana/çukurova
Araç Modeli: Escort MK7 CLX Sedan 1.6i
MaximumTorque55 yazdı:
aklına fikrine yaptıgın işlere yüreğine sağlık gerçekten doğruları söylüyosun...bende motor ustasıyım yaşım 23 ama 5 yaşımda aldım anahtarı elime :) ...ford motor ustasıyım aracım 1994 ford escort clxi 16v 1.6 hb...motor efı doch...ben bu motoru sıfırladım yani rektefe yaptım çünkü hararet yaptırdılar arabama :( ...motoru sıfırlamısken dedimki suna modifiye yapıyım...titanyum sübaplar güçlendirilmiş standartların üstünde0.258 pistyonlar...dövme çelik piston kolları...motor ve kapak 3mkmm taşladı...silindir kapak contası hella...diğer değişenler yani diğer contalar olsun ana ve kol yataklar olsun kayısları olsun debriyaj seti olsun hepsinin markası motorgraft...bunun yanı sıra egzost ocağını çift boğaz yaptım böylelikle rahat gaz çıkısı var gaz kelebeğini tamamen açtım bu yüzden tam gaz var hava akıs metresi debimetre yeniden düzenledi 23 bar hava geliyor...bunun yanı sıra aracın kendi hava filtresinin yanı sıra extra performance açık hava filtresi var....aracımda çift tırnak motorgraft platinium bujiler var aracımda lpg yok benzinde kullanıyorum...şimdi devrini söyleyim sizlere...1.vites 72km...2.vites 110km...3.vites 163km...4.vites 192km...5.vites 253km...aracın motor yağı 0w30 tam sentetic şansuman yağı 75w90 semi sentetic...aracımın motor gücü 193hp....teşekkürler...o bir doch....o bir ford....



GÜLE GÜLE KULLAN
ne kadar masrafın gitti? bir de arabanın yakıt durumu ne oldu? paylaşırmısınız?


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 20 Oca 2010, 23:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 28
Kayıt: 01 May 2009, 01:41
Mesajlar: 255
Ad Soyad: erdogan
Şehir/İlçe: ısparta-antalya
Araç Modeli: Escort MK7 CLX HB 1.6i
Kan Grubu: AB rh +
yazıyı beğenmenize sevindim arkadaşlar

kaba bir orantı yaparsak 1.8den 174 hp aldılarsa 1.6 150 hp ye falan tekabül ediyor. düşünebiliyor musunuz??
ben 120-130a bile razıyım:D

_________________
civciv sarısı 98 escort clx HB CFİ


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 21 Oca 2010, 10:11 
Çevrimdışı

Yaş: 29
Kayıt: 06 Mar 2008, 18:11
Mesajlar: 1553
Konum: ANKARA
Ad Soyad: YÜCEL AYDOGAN
Şehir/İlçe: ANKARA/KEÇİÖREN
Araç Modeli: Escort MK7 Ghia Sedan 1.8i
kaputumun altında 174 beygir güç üreten bir motora sahip olup bu gücü kullanamamak deli ediyor beni deli .yapacak birşey yok 115 beygirle idare edecez artık

_________________
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR TOPRAK UGRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 21 Oca 2010, 17:00 
Çevrimdışı

Yaş: 34
Kayıt: 21 Eyl 2009, 16:08
Mesajlar: 223
Ad Soyad: serhat gürbüz
Şehir/İlçe: eskişehir /gökmeydan
Araç Modeli: Escort MK7 Ghia Sedan 1.8i
Kan Grubu: A rh +
erdoğan abi ellerine sağlık 1.8 zetech var bendede dediğin gibi 3.vitesle zorlanmadan 150km görüyor eğer ingilizler değişiklikler yapmasaymışlar çok mükemmel olacakmıştı hayırlısı artık vardır bir bildikleri


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 22 Oca 2010, 09:45 
Çevrimdışı

Yaş: 27
Kayıt: 14 Oca 2010, 15:49
Mesajlar: 22
Ad Soyad: SEMİH GÜNEŞ
Şehir/İlçe: SAMSUN
Araç Modeli: Escort MK6 CLX HB 1.6i
tabiki işçilik bana ait oldugu için bi makine yani rektefeci parası birde parça parası verdim bunların toplam masrafı her şey dahil olarak 4500 tl yi buldu...aracım benzinli olmasına rağmen yinede gayet güzel bir yakıt sarfiyatı var bence şöyle deyim şehir içinde 350 lira şehir dışı yani uzun yolda ise 250 liraya kadar düşüyo hatta 230 liraya bile iniyo...


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Birinin escort anıları
 Mesaj Gönderilme zamanı: 15 Ara 2010, 00:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Yaş: 31
Kayıt: 04 Eki 2010, 17:41
Mesajlar: 741
Ad Soyad: fikret gül
Şehir/İlçe: trabzon
Araç Modeli: Escort MK7 CLX HB 1.6i
Kan Grubu: B rh +
way anasını 174beygırmi :shock: ingilizleri zaten sevmezdim şimdi hiç sevmiyim :cry: bu yazılımı bulamazmıyız yaw :lol:

_________________
KALABALIKTA ARTİSTLİK YAPANIN KARANLIKTA AFFI OLMAZ YEĞEN


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Forum ana sayfa » FORD ESCORT » Ford Escort Genel


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
Türkiye Ford Escort Kulübü 2006-2009 ©
Powered by phpBB©
spaceright